Drogerie Müller v německém Chamu
Drogerie Müller v německém Chamu. Foto: Fakticky.cz

Do Česka míří řetězec drogerií Müller

4 min čtení

Německý drogistický řetězec Müller plánuje rozšířit své působení do České republiky. Na svém webu již zveřejňuje nabídky pracovních pozic, i když dosud nezveřejnil informace o platových podmínkách. Podle slovenského deníku Nový Čas by však plat manažera mohl dosáhnout až 150 tisíc korun měsíčně.

Drogerie Müller stát Primarkem mezi drogeriemi

Jan Skovajsa z digitální agentury myTimi naznačuje, že by se drogerie Müller mohla stát ekvivalentem Primarku v oblasti drogistického zboží. Podle zkušeností z marketingu hraje hlavní roli zejména umístění jejich prodejen.

„Obecně jsou dvě strategie, a to je buď produktová diferenciace, zde v drogeriích lze uspět velmi špatně, muselo by to jít přes marketing a služby. Jediná možná strategie je druhá u tohoto takzvaného komoditního trhu, tedy low cost model, kde prostě vyhrajete nad konkurencí cenami. Zákazníkům je prostě jedno, kde koupí tu a tu značku. Záleží jim na tom, aby je celý nákup stál méně, díky čemuž si zvyknou na novou drogerii. Hodně bude záležet na tom, jaká bude jejich vstupní marketingová strategie. Je tu poměrně dost silných hráčů,“ uvádí odborník.

Kosmetika i móda dokáží silně působit na naše emoce

Generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors Ondřej Tyleček uvádí, že při nákupu nezvažujeme jen racionální argumenty, ale je velmi důležité, jak se s danými produkty cítíme.

„Primark je výjimečný tím, že svým zákazníkům dává pocit, jako by oblékali drahé značky, ovšem za velmi nízkou cenu. Pokud dokáže drogerie Müller vzbudit v zákaznících podobné pocity a nabídnout jim levné kosmetické produkty ve stylu drahých značek, rozhodně může v Česku uspět. Primarku i drogerii Müller zároveň hrají do karet i ryze racionální argumenty, kdy jednoduše nabízí spoustu muziky za málo peněz,“ sdílí svůj názor Ondřej Tyleček.

Kdy německý řetězec vstoupí na český trh a kde otevře své první prodejny není zcela jasné. Inzeráty však naznačují, že tento krok přijde velmi brzy. Mají se zavedené řetězce jako jsou dm, Rossmann nebo Teta obávat? O tom všem rozhodnou jedině zákazníci.


V online světě je jako doma už od roku 2005. Rád píše o nových technologiích, dění kolem nich a také o hudbě. Jeho články najdete v několika dalších magazínech, které provozuje.

Napsat komentář

Your email address will not be published.

Předchozí článek

Underworld oznámili nové album. Vyjde už v říjnu

Další čtení