notebook jako rezervační systém

Český rezervační systém usnadňuje podnikání již 10 let

6 min čtení

Před deseti lety se skupina vývojářů z Liberce pustila do naplňování vize vytvořit nejlepší rezervační systém, který pomůže podnikatelům zlepšit správu jejich služeb a zákazníkům usnadní průchod rezervačním procesem. Ačkoliv prvotní plán počítal se 3 až 4 měsíci práce, realita byla ve výsledku jiná. Ale neméně zajímavá. A jak tato cesta vypadala?

„Novoroční předsevzetí“ a první uživatelé

V lednu 2012 byl prezentován nápad na možnou budoucí podobu inovativního rezervačního systému. Během následujících 14 měsíců vývoje se vytvořil prototyp, na jehož základech dodnes stojí celé Reservanto. Hned poté přišla na řadu vizuální stránka. Období letních dovolených se tak v roce 2013 neslo především ve znamení práce nad grafickým designem. Přesto to byla příjemná změna od předchozího kódování.

První veřejná verze přinesla 6 uživatelů hned během prvního dne provozu. Úspěch? Nikoliv, pro Reservanto to byl závazek k dalšímu zlepšování. Netrvalo dlouho a systém se tak dočkal prvních rozšíření. Ta se týkala například funkce SMS připomínek, úpravy webového rozhraní pro obchodníky a tvorby mobilní aplikace pro snadnější dostupnost.

Vývoj a zlepšování Reservanta se nikdy nezastaví

Poptávka po možnostech online platby, partnerství s mediální skupinou nebo specifické požadavky podnikatelů, kteří hledali řešení na míru svému businessu. Vše, co zákazníkům chybělo a mělo potenciál pomoci všem podnikatelům, se postupně doplňovalo. V současnosti je samozřejmostí i synchronizace s Google kalendářem nebo zřizování věrnostních karet a permanentek. Mezi největší inovace v průběhu let však rozhodně patří vlastní online platby, marketingové funkce, přehled skladových zásob nebo hodnocení od zákazníků.

Pandemie prověřila připravenost podnikatelů

Jedna z největších zkoušek pro celý podnikatelský sektor, ale i samotný rezervační systém Reservanto přišla pár let zpátky. Během dvou turbulentních let lockdownů a omezení bylo třeba čelit úplně novým výzvám a uzavřené provozy se začaly masivně přemísťovat do online prostoru. Právě v této době byla pomocná ruka Reservanto pomyslným klíčovým partnerem, který zajišťoval bezproblémové přemostění do online rezervací a také komunikaci s klienty. Nebylo to však pouze o podnikatelích. Reservanto se osvědčilo také v nemocnicích a testovacích laboratořích, kde během pandemie zpracovalo více než 1,5 milionu rezervací.

Zákazníci si za ta léta rezervovali nejrozmanitější služby od prohlídek vinných sklepů přes servis kol až po přepravu lodí přes vodní nádrž Slapy. A že svět online rezervací není nudný, dokazují i velmi specifické služby, které bylo možné si v průběhu let na Reservanto zabookovat. Mezi ně rozhodně patří například sbírání psích exkrementů nebo naopak, v reprezentativní rovině, let s prezidentem.

Online prostor se po období pandemie nezačal zavírat. A ani stagnovat. Díky oblibě snadných rezervací z pohodlí domova a důvěře uživatelů Reservanto tak bylo například v roce 2022 zpracováno tolik rezervací, kolik jich bylo napočítáno za předchozích 9 let!


Napsat komentář

Your email address will not be published.

Předchozí článek

Nové herní projektory BenQ přináší nebývalé zážitky

Další článek

Fever Ray odhaluje video ke skladbě Shiver

Další čtení