sociální sítě
Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Velcí internetoví hráči blokují reklamu i příspěvky ruských státních médií

/
2 min čtení

Společnost Meta oznámila, že s okamžitou platností ruší možnost inzerce ruským státním médiím kdekoliv na světě. Holding stojící za Facebookem nebo Instagramem není jediným velkým hráčem, který přistoupil k takovému kroku. Příjmy z reklamy blokuje ruským státním médiím také Google ve svém reklamním systému. Opatření se týká i YouTube. Twitter zase aktivně maže dezinformační příspěvky.

Facebook navíc na sociální síti označuje jako nevěrohodné příspěvky dalších ruských médií. Navíc omezuje jejich dosah, takže se dostanou k daleko méně uživatelům. Pracovníci sítě údajně spolupracují na vyhodnocování dezinformačních zpráv s odbornými konzultanty, jako příklad uvádí agenturu Reuters. Rusko jako protiopatření omezuje síť v Rusku, zatím však není jasné jak moc.

Google aktuálně pozastavil možnost generovat příjmy z reklamy pro ruská státní média. Zároveň jim znemožnil nákup reklamy prostřednictvím nástroje Google Tools. Takový krok může dotčené subjekty připravit o stovky miliónů korun. Opatření se týká také reklam v Gmailu nebo na YouTube.

Sociální síť Twitter začala už v sobotu aktivně mazat ruské dezinformační tweety a v Rusku a na Ukrajině zcela pozastavila zobrazování reklam. Twitter je hojně užívaným nástrojem ruské propagandy, zároveň jej pravidelně využívá i ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj k referování situace na Ukrajině.


Napsat komentář

Your email address will not be published.

Předchozí článek

Nefungují další dezinformační weby včetně Sputniku

Další článek

TikTok čelí v USA vyšetřování

Další čtení