TikTok je online světem, který jedni nenávidí a bojí se o své osobní údaje, druzí jej ale milují a své životy na něm s radostí a veřejně sdílejí. Obvykle jsou tyto dvě skupiny odlišných věkových kategorií, i když toto tvrzení nelze paušalizovat na všechny uživatele. Nicméně na TikToku, který původně vznikl jako sociální síť pro prezentaci krátkých tanečních kreací, se aktuálně objevuje jeden virál za druhým. Aktuálně jsou to variace na téma „co kdybych vyhrál v loterii“.
Pokud bychom vyhráli v loterii vysokou částku, neměli bychom to dávat najevo, obzvláště ne na sociálních sítích. Takové jednání přitahuje nejen kriminální živly, ale i „přátele“, které jsme roky neviděli. S tímto pravidlem také pracuje nový trend na TikToku.
Uživatelé se ve virálních videích předhánějí v tom, jaké znaky by u nich bylo možné objevit po takové výhře. Jeden z nich se neustále přejídá luxusním sushi, další kupuje dům pro sebe a svoji nejlepší kamarádku a jiný si přeplňuje lednici drahými sýry. Takové příspěvky jsou označeny popiskem „If I won the lottery, I would not tell anyone (Kdybych vyhrál(a) v loterii, nikomu bych to neřekl) a hashtagem #ifiwonthelottery. Najdete je tedy snadno.
Dalším společným znakem těchto příspěvků je část skladby End of Beginning od producenta Djo.
@mondaymuse If I won the lottery I wouldn’t tell anyone…. #ifiwonthelottery #mondaymuse #mondaymuseskincare #skincareroutine #skincareaddict
Zůstane vytváření příspěvků o tom, jak byste na sebe „omylem“ prozradili, že jste vyhráli v loterii, dlouhodobým virálem, nebo opět zapadne mezi miliony krátkých videí a po čase si na něj nikdo nevzpomene? My sázíme na možnost číslo 2.
TikTok je plný kontroverzí
TikTok je sice místem, které se jeví jako nevinná zábava dospívajících, ale mnoha odborníky na kybernetickou bezpečnost je kritizován. Mají totiž obavy, že tato čínská aplikace doslova vysává uživatelská data a předává je čínské vládě, aby je mohla využívat pro své protizápadní aktivity. Mnoho zemí tak z obavy o bezpečnost TikTok nedoporučuje používat nebo jej dokonce zakazuje. Další odborníci zase poukazují na extrémní návykovost aplikace, za kterou stojí rafinované algoritmy, které nutí uživatele zůstávat u displeje svého mobilního telefonu co nejdéle.
O tom, kolik času stráví dospívající u mobilních telefonů, potažmo u sociálních sítí, vypovídá loňská studie vědců z Masarykovy univerzity v Brně. Jsou to dlouhé čtyři hodiny.