Začátkem tohoto týdne se zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg pochlubil svým digitálním avatarem stojícím před Eiffelovou věží a barcelonským chrámem Sagrada Família. Způsob, jak oznámit, že hra Horizon Worlds určená pro virtuální realitu bude k mání ve Francii a Španělsku, se ale moc nevydařil.
Na první pohled vcelku amatérská grafika si začala žít svým životem na sociálních sítích a stala se terčem mnoha vtípků. Někteří jej dokonce přirovnávají k Teletubbies.
Zuckerberg na memy reagoval a ujistil, že Meta pracuje na kvalitní grafice. V pátek na Instagramu prezentoval nové screenshoty s o poznání propracovanějšími detaily. Pokud jde o první avatar, uznal, že je velmi obyčejný, nicméně prý šlo o spontánní a rychlou reakci související s uvedením hry na nové trhy. Co se týče vývoje grafiky, brzy se prý uživatelé dočkají velmi dobrých výsledků.
Jenže když Meta (dříve Facebook) napere miliardy dolarů do vývoje digitálního světa, uživatelé těžko pochopí takový přešlap. Obzvláště pak v souvislosti s cenami potřeb pro VR. Například chytré brýle Oculus Quest 2 neseženete pod 10 tisíc korun. Motivovat potenciální zákazníky jednoduchým avatarem pak není tou nejlepší cestou.
Meta ale není jediná společnost, která slibuje lepší grafiku ve snaze nalákat lidi, aby se připojili k jejímu metaverzu. Replikovat skutečný svět chce třeba společnost Roblox.
Otázkou zůstává, zda digitální světy budou mít co nabídnout. Desátá léta, tedy dekáda vymezená roky 2011 a 2020 skončila a touha lidí utíkat do spárů sociálních sítí a žít své životy za obrazovkou nebo brýlemi není již tak silná jako třeba před deseti lety, kdy byl Facebook stále relativní novinkou a Instagram byl v podstatě v plenkách.