Může to znít bizarně, ale podle serveru The Verge, vedení společnosti Meta (dříve Facebooku) skutečně zaměstnancům zakázalo debatovat o potratech na Workplace, což je interní verze Facebooku.
Zásady komunikace na Workplace jsou zavedeny od roku 2019 a v průběhu času se aktualizují. Umožňují například vyjadřovat se ohledně hnutí Black Lives Matter, o LGBT, imigraci či ekologické krizi. Metu v současné době trápí rozpor zaměstnanců v názorech na to, zda je potrat špatný či nikoliv, proto tato pravidla s ohledem na rezonující téma upravuje.
Personální ředitelka Facebooku Janelle Galeová uvedla, že byly potraty v poslední době vůbec nejvíce rozdělovaným tématem. Pro Verge sdělila, že „ačkoliv jsou zaměstnanci k sobě v diskuzích slušní a pokoušejí se respektovat rozdílné názory na potraty, stále zde existuje možnost, že téma v některých jedincích může vyvolat pocit, že se stali terčem na základě jejich pohlaví nebo víry.“
Zaměstnanci Mety ale názor Galeové nesdílejí. Diskuzi o potratech považují za stejně citlivou, jako je například debata okolo BLM nebo LGBT. Tato témata však interní směrnice nezakazují.
Téma potratů v současné době nerezonuje jen ve střední Evropě, kde velkou kontroverzi vzbuzuje postoj polské vlády, ale také ve Spojených státech. V Texasu totiž od minulého roku platí zákon, který zakazuje potrat, pokud plodu tepe srdce.
Většina velkých společností se k tématice potratů nevyjádřila, avšak některé daly najevo svůj nesouhlas s texaským postojem. Například Amazon nebo Tesla uvádějí, že texaským zaměstnankyním, které potřebují vycestovat kvůli potratu, uhradí výdaje za cestu. Softwarová společnost Salesforce dokonce uvedla, že zaměstnancům pomůže s náklady na stěhování do jiného státu federace, pokud chtějí Texas opustit z důvodu potratové problematiky. Podobně podporuje své řidiče Lift a Uber.
Co se týče společnosti Meta, nejjasněji se vyjádřila provozní ředitelka Facebooku Sheryl Sandbergová. Ta označila interrupci jako jedno z nejzákladnějších práv žen. „Každá žena, bez ohledu na to, kde žije, se musí svobodně rozhodnout, zda a kdy se stane matkou.“
Meta zaměstnancům doporučuje o potratech hovořit osobně či prostřednictvím chatovacích aplikací. Ideálně pak jen s důvěrně známými spolupracovníky.