Výběr článků z partnerských webů zobrazovaných v takzvaném newsfeedu na hlavní stránce Seznam.cz ovlivňuje nový parametr. Takzvaná aura webu představuje neveřejné skóre na stupnici 0 – 1, přičemž čím vyšší číslo, tím vyšší kvalita.
„Ve službě Seznam Newsfeed publikujeme články zhruba z pěti set webů a číslo se pořád zvyšuje. Neustále proto rozšiřujeme a vylepšujeme nabídku, abychom mohli zobrazovat kvalitní obsah, který zahrnuje důvěryhodné zpravodajství a atraktivně zpracované, originální texty. K tomu by měla pomoci i novinka z dílny našich IT expertů – tzv. aura,“ vysvětluje Seznam na svém blogu.
Jak Seznam auru vyhodnocuje? Negativně reflektuje clickbaitové nadpisy a naopak vyzdvihuje originalitu obsahu a práci se zdroji. Skóre se přepočítává každý den a výsledek je zobrazován pouze provozovatelům webů v rozhraní Seznam Partner v sekci Newsfeed.
Pokud je skóre blízko nule, web produkuje nekvalitní obsah, špatně používá zdroje a články obsahují clickbaitové titulky. Skóre kolem hodnoty 0,5 značí weby s dostatečným zdrojem informací, převažují delší magazínové texty a clickbaitové titulky mají zřídka. Auru s hodnotou blížící se k 1 mají weby dodržující novinářské standardy a mají pouze vlastní zdroje.
Aura ale není jediným parametrem, který ovlivňuje umístění článků. Algoritmus Seznamu samozřejmě stále nejvíce reaguje na zájem čtenářů, takže ve finále může mít čtenář newsfeed plný kvalitativně podprůměrných, avšak pro něj zajímavých článků bez jakékoliv zpravodajské hodnoty.