Internetem se opět šíří podvodné reklamy na investice do akcií ČEZu

5 min čtení

ČEZ dlouhodobě varuje před reklamami, které se tváří jako regulérní inzerce společnosti. Ve skutečnosti se jedná o podvod. Útočníkovi jde pouze o vaše peníze.

Podvodné reklamy se aktuálně zobrazují zejména na sociálních sítích, jako je YouTube, X (Twitter) nebo Instagram. Nabídka zní lákavě. Možná až moc podezřele lákavě – to aby útočník zbytečně nelákal i méně důvěřivé jedince, protože nechce ztrácet čas s rybou, která mu stejně uplave. Ti, kteří reklamě věří a nechají se s vidinou ohromného výdělku zlákat k investování vlastních prostředků, bohužel o peníze nenávratně přijdou.

Reklamní bannery a sdělení slibují prakticky nemožné. Na jedné takové je vyobrazen ředitel ČEZu Daniel Beneš a text, který slibuje při investici 5 000 Kč výdělek 40 000 Kč měsíčně. Další reklama poutá portrétem prezidenta Petra Pavla a výdělkem 65 000 měsíčně při investování 6 500 Kč. Na dalším podobném banneru je to už dokonce 70 000 Kč měsíčně. Takto jednoduše a bez znalostí investování se samozřejmě nevydělává.

Čtěte také:  Varujte babičky, poučte dědečky. Tyto šmejdské praktiky zkoušejí gangy na seniorech

Útočníci se snaží využít známých a důvěryhodných tváří. To podtrhují i texty typu „Schváleno vládou“. Jenže společnost ČEZ Group, která je v reklamách zmiňována, neexistuje. Kliknutím na upoutávku se člověk většinou dostane na falešné stránky s článkem imitujícím známé zpravodajské servery. V textu uvádí důvody, proč investovat a snaží se navodit dojem pravosti třeba i falešnými citacemi představitelů ČEZu nebo politiků.

„Upozorňujeme, že takové reklamy jsou lživé a zneužívají dobré jméno Skupiny ČEZ a jejích představitelů. ČEZ nemá s těmito reklamami nic společného a intenzivně pracuje na jejich stažení. Bohužel jejich tvůrci jsou prakticky nedohledatelní. Apelujeme proto na všechny uživatele, aby podezřele „výhodné“ nabídky investic vždy nejprve důkladně prověřili. Nejlepší obranou zůstává obezřetný a skeptický přístup běžných uživatelů internetu.“ uvádí Skupina ČEZ na svém webu.

Pokud takovou reklamu uvidíte, ignorujte ji nebo nahlaste provozovateli sociální sítě (vedle banneru jsou tři tečky, na které když kliknete, rozbalí se menu, v němž lze reklamu označit jako podvodný, klamavý nebo nepravdivý obsah).

ČEZ také připomíná, jak podvodná reklama může vypadat:

  • Působí na první pohled důvěryhodně.
  • Používá logo podobné logu ČEZ.
  • Používá oficiální fotografie i podobné barvy.
  • Obsahuje smyšlená vyjádření vedení společnosti.
  • Má často podobu novinového článku a videa s nabídkou s příběhy konkrétních lidí.
  • Je umístěná mimo doménu ČEZ. Zkontrolujte si URL adresu, pokud jste na oficiálních stránkách společnosti, vždy je to www.cez.cz.


Napsat komentář

Your email address will not be published.

Předchozí článek

Jak vybrat tiskárnu plastových ID karet

Další článek

Jak vybrat ideální skladové prostory k pronájmu? Nepodceňte parametry, cenu ani lokalitu

Další čtení