Žena s telefonem
Ilustrační foto. Zdroj: Unsplashj

Generace Z trpí telefobií

/
4 min čtení

Mladá generace Z se čím dál častěji potýká s nepříjemným jevem zvaným telefobie – tedy strachem z telefonování. Tento trend nabírá na síle a podle aktuálních výzkumů až 70 % lidí ve věku 18 až 34 let dává přednost psané komunikaci před hovory. Tento posun v preferencích má dopad nejen na mezilidské vztahy, ale i na pracovní výkon.

„Telefobie mezi mladými lidmi je reálný problém, který ovlivňuje jejich schopnost komunikovat v pracovním prostředí. Sociální izolace, pandemie a změny v komunikačních návycích tento problém jen prohloubily. Většina generace Z preferuje chatování, textové a hlasové zprávy místo telefonování, což vytváří tlak na firmy, které stále spoléhají na telefonní hovory ve svých kontaktních centrech,“ říká Petr Studnička, ředitel společnosti Conectart.

I když je práce na překonání telefobie nezbytná, chatboti mohou být jedním z efektivních nástrojů, jak tuto výzvu zmírnit. Chatboti využívající umělou inteligenci umožňují automatizovanou textovou komunikaci, která může pomoci mladým lidem, kteří se bojí telefonování, komunikovat efektivněji a s menší úzkostí. Chatboti dokážou rychle odpovědět na rutinní dotazy a poskytnout podporu bez nutnosti telefonování, což je pro mnohé mladé lidi pohodlnější a přijatelnější alternativa.​

Čtěte také:  Hisense uvádí nový 4K laserový smart mini projektor C2 Ultra

Jak porazit strach z telefonování

I když chatboti mohou pomoci zmírnit stres spojený s telefonováním, klíčovým řešením pro generaci Z je práce se samotným strachem. Některé vysoké školy, například University of Houston, již zahájily kurzy zaměřené na překonání telefobie. Tyto programy pomáhají mladým lidem získat důvěru v telefonickou komunikaci a zlepšit jejich schopnosti, což je neocenitelné nejen v osobním životě, ale i v profesionálním prostředí.

„Je důležité si uvědomit, že i když technologie, jako jsou chatboti, mohou situaci zjednodušit, řešení telefobie spočívá především v práci s emocemi a naučení se, jak zvládat stres při telefonování. Takový přístup může dlouhodobě zlepšit nejen pracovní výkonnost, ale i celkovou spokojenost zaměstnanců,“ říká Studnička.



Předchozí článek

Renovovaný hotel Novotel Praha Wenceslas Square prochází inovativní rekonstrukcí

Další článek

Nerizikoví a rizikoví nezaměstnaní – takto bude úřad práce rozdělovat uchazeče

Další čtení