A je to tady. Netflixu se měsíc co měsíc zpomaluje růst tržeb a letos došlo k vůbec prvnímu poklesu předplatitelů po zhruba deseti letech. Deník New York Times prý ví, jaký má streamovací společnost plán, aby tento negativní vývoj zvrátila.
Není žádným tajemstvím, že si lidé sdílejí přihlašovací údaje k účtu. Otevřeně o tom mluví i představitelé Neflixu a zvažují, že by takoví uživatelé mohli platit více. Spoluzakladatel platformy Reed Hastings avizoval, že Netflix dokonce začne zvažovat placenou reklamu, přičemž jasno by mohlo být už letos. Například konkurenční Disney Plus už také otevřeně o reklamě mluví.
Ano, reklama má být spásou celé platformy. Uživatelé v Česku v současné době platí za Netflix 199 – 319 korun v závislosti na tom, na kolika obrazovkách chtějí filmy či seriály sledovat a v jakém rozlišení. Noví uživatelé mají první měsíc zdarma na vyzkoušení. Spekuluje se, že by se s ohledem na reklamu mohly některé tarify zlevnit.
Jak případná reklama zasáhne uživatele, jakým způsobem na ně bude cílit a hlavně jak bude nakládáno s jejich soukromím, je nejasné. Předmětem spekulací se stala také forma reklamy. A to může znepokojovat i případné inzerenty.
S reklamou se ale diváci na Netflixu již setkat mohli. Takzvaný product placement, čili skrytá forma reklamy přímo v pořadu, se v některých filmech či seriálech produkovaných platformou již nějaký čas může objevovat.
Co když ale reklama nepomůže? Netflix v současné době čelí silné konkurenci, ať už je to zmiňovaný kanál Disney Plus, nebo Apple TV+ či HBO Max. Někteří uživatelé ale Netflixu vyčítají i další faktory. Ať už je to přehnaná míra hyperkorektnosti či velké množství seriálů zaměřených na stejný typ publika. Možná by mohli manažeři Netflixu více naslouchat svým divákům a nesledovat jen excelové tabulky. Kopanec typu Bridgertonovi nemusí zvládnout každý divák a než aby čekal na další, raději přejde ke konkurenci.