Celkem deset českých a moravských restaurací, bister a kaváren, kterým lidé na Mapách Google udělili nejlepší hodnocení, obdrží vůbec poprvé ocenění Křišťálový špendlík. Google bude vítěze odhalovat postupně dle jednotlivých regionů. Unikátní designové ceny, které majitelé a majitelky podniků od společnosti obdrží, navrhlo české studio KLIMCHI, odkazují na českou sklářskou tradici.
Mapy Google pravidelně využívá více než miliarda lidí po celém světě a to nejen kvůli navigaci, ale dnes už také jako pomocníka, který poradí, kam vyrazit na výlet či na dobrý oběd a kávu a přitom se „nespálit“. Na Mapách Google je k dispozici už více než 200 milionů míst a firem, kterým uživatelé denně udělují miliony hodnocení pomocí hvězdiček, fotografií a slovních recenzí podle toho, jak byli s jejich službami spokojeni. Google se rozhodl těmto místům a lidem, kteří za nimi stojí, v letošním roce vůbec poprvé v České republice udělit cenu Křišťálový špendlík.
„Ocenění Křišťálový špendlík sice předává Google na základě hodnocení podniků v Mapách a ve Vyhledávání, ale ve skutečnosti je to vlastně cena uživatelů. Za každou recenzí je spokojený zákazník, který to místo navštívil, byl z něj nadšený, a proto mu udělil to nejlepší hodnocení. Podniky jsme chtěli touto cestou odměnit za jejich práci. Lidé i ze vzdálenějších koutů Česka je pak budou moci navštívit třeba během letního cestování,” říká tisková mluvčí Googlu Iva Fialová. Velmi často jde o malé firmy se zajímavým podnikatelským příběhem, které přispívají k rozvoji místních komunit i ekonomik a díky pozitivním recenzím na Mapách Google je tak mohou objevit zákazníci z daleka.
Deset nejlepších z různých koutů Česka
Vítězné podniky byly vybrány na základě několika kritérií, přičemž rozhodující bylo množství pozitivních recenzí a počet udělených hvězdiček na Firemním profilu podniku v daném regionu České republiky ke konci dubna 2022. K podmínkám udělení ocenění patřil také kompletně vyplněný profil na Mapách a ve Vyhledávání Google.
Vybraných deset podniků s nejlepším hodnocením ze sektoru pohostinství a gastronomie z různých koutů České republiky vyhlásí Google v průběhu měsíce června. Vítězům bude ocenění předáno přímo v provozovně a jejich jména budou postupně přibývat na mapě na stránce www.kristalovyspendlik.cz. S šířením příběhů oceněných pomohou i influenceři. První majitel Křišťálového špendlíku bude znám 7. června, kompletní list vítězů bude představen 23. června.
Jedinečná cena reprezentuje křehkost vztahů mezi podnikateli a zákazníky
Google bude v České republice podnikatele odměňovat cenou, která ctí tradiční českou sklářskou tradici. Sošku Křišťálového špendlíku navrhl designér František Jungvirt ze studia KLIMCHI. Ceny byly ručně vytvarovány skláři v rodinné Sklárně Jílek v Kamenickém Šenově v oblasti tzv. Křišťálového údolí.
„Samotný materiál, ze kterého je cena vyrobena, reprezentuje křehkost vztahů mezi podnikateli a jejich zákazníky. Bublinky sody, které vytvořily uvnitř každého špendlíku neopakovatelnou kresbu, zase představují tisíce míst nacházejících se na Mapách Google. Cena slouží jako zrcadlový objekt reflektující v sobě místo, které dosáhlo úspěchu dle hodnocení zákazníků,” vysvětluje František Jungvirt, kreativní ředitel studia Klimchi. „Jsme mladý tým a nebojíme se zkoušet neustále nové věci. To si myslím, že máme s Googlem společné. Je nám ctí, že se rozhodli propojit právě s námi,“ dodává Jungvirt.