Google ocení nejlépe hodnocené kavárny a restaurace na Mapách v Česku

/
7 min čtení

Celkem deset českých a moravských restaurací, bister a kaváren, kterým lidé na Mapách Google udělili nejlepší hodnocení, obdrží vůbec poprvé ocenění Křišťálový špendlík. Google bude vítěze odhalovat postupně dle jednotlivých regionů. Unikátní designové ceny, které majitelé a majitelky podniků od společnosti obdrží, navrhlo české studio KLIMCHI, odkazují na českou sklářskou tradici.

Mapy Google pravidelně využívá více než miliarda lidí po celém světě a to nejen kvůli navigaci, ale dnes už také jako pomocníka, který poradí, kam vyrazit na výlet či na dobrý oběd a kávu a přitom se „nespálit“. Na Mapách Google je k dispozici už více než 200 milionů míst a firem, kterým uživatelé denně udělují miliony hodnocení pomocí hvězdiček, fotografií a slovních recenzí podle toho, jak byli s jejich službami spokojeni. Google se rozhodl těmto místům a lidem, kteří za nimi stojí, v letošním roce vůbec poprvé v České republice udělit cenu Křišťálový špendlík.

„Ocenění Křišťálový špendlík sice předává Google na základě hodnocení podniků v Mapách a ve Vyhledávání, ale ve skutečnosti je to vlastně cena uživatelů. Za každou recenzí je spokojený zákazník, který to místo navštívil, byl z něj nadšený, a proto mu udělil to nejlepší hodnocení. Podniky jsme chtěli touto cestou odměnit za jejich práci. Lidé i ze vzdálenějších koutů Česka je pak budou moci navštívit třeba během letního cestování,” říká tisková mluvčí Googlu Iva Fialová. Velmi často jde o malé firmy se zajímavým podnikatelským příběhem, které přispívají k rozvoji místních komunit i ekonomik a díky pozitivním recenzím na Mapách Google je tak mohou objevit zákazníci z daleka.

Čtěte také:  Facebook je plnoletý. Zdaleka ale nedospěl

Deset nejlepších z různých koutů Česka

Vítězné podniky byly vybrány na základě několika kritérií, přičemž rozhodující bylo množství pozitivních recenzí a počet udělených hvězdiček na Firemním profilu podniku v daném regionu České republiky ke konci dubna 2022. K podmínkám udělení ocenění patřil také kompletně vyplněný profil na Mapách a ve Vyhledávání Google.

Vybraných deset podniků s nejlepším hodnocením ze sektoru pohostinství a gastronomie z různých koutů České republiky vyhlásí Google v průběhu měsíce června. Vítězům bude ocenění předáno přímo v provozovně a jejich jména budou postupně přibývat na mapě na stránce www.kristalovyspendlik.cz. S šířením příběhů oceněných pomohou i influenceři. První majitel Křišťálového špendlíku bude znám 7. června, kompletní list vítězů bude představen 23. června.

Čtěte také:  Google umožní odstranění telefonních čísel či adres z výsledků vyhledávání

Jedinečná cena reprezentuje křehkost vztahů mezi podnikateli a zákazníky

Google bude v České republice podnikatele odměňovat cenou, která ctí tradiční českou sklářskou tradici. Sošku Křišťálového špendlíku navrhl designér František Jungvirt ze studia KLIMCHI. Ceny  byly ručně vytvarovány skláři v rodinné Sklárně Jílek v Kamenickém Šenově v oblasti tzv. Křišťálového údolí.

„Samotný materiál, ze kterého je cena vyrobena, reprezentuje křehkost vztahů mezi podnikateli a jejich zákazníky. Bublinky sody, které vytvořily uvnitř každého špendlíku neopakovatelnou kresbu, zase představují tisíce míst nacházejících se na Mapách Google. Cena slouží jako zrcadlový objekt reflektující v sobě místo, které dosáhlo úspěchu dle hodnocení zákazníků,” vysvětluje František Jungvirt, kreativní ředitel studia Klimchi. „Jsme mladý tým a nebojíme se zkoušet neustále nové věci. To si myslím, že máme s Googlem společné. Je nám ctí, že se rozhodli propojit právě s námi,“ dodává Jungvirt.


Napsat komentář

Your email address will not be published.

Předchozí článek

Na headsetu do Applu údajně pracují hollywoodští režiséři. Zařízení má poskytnout uhrančivý zážitek

Další článek

Soumrak Lightning konektoru od Applu se blíží. Evropská unie bude tolerovat jen USB-C

Další čtení