Stavebnice Merkur
Foto: Jedudedek, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

Stavebnice Merkur chce vrátit dětem zručnost a kreativitu

6 min čtení

Děti ztrácejí zručnost, představivost a kreativitu. Za tímto negativním trendem jsou zajisté displeje mobilních telefonů. Česká stavebnice Merkur, která existuje už více jak 100 let, přitom tyto důležité prvky u dětí rozvíjí. Výrobce tak chce vrátit dětem zručnost a další kreativní schopnosti typické pro mizející „zlaté české ručičky“.

Merkur a její přínos vědě

Kořeny stavebnice Merkur sahají do roku 1920, kdy Jaroslav Vancl založil v Polici nad Metují firmu Inventor, po níž nesla název i stavebnice. Brzy na to si Jaroslav Vancl nechal stavebnici patentovat, což jí pomohlo se světově zviditelnit. V roce 1961 posloužila stavebnice vědci Ottu Wichterlemu k vynalezení prvních kontaktních čoček, které nedráždí oči.

V roce 1993 byla výroba ukončena, následně továrnu koupila společnost pana Jaroslava Kříže a výrobu obnovila. Po nějaké době se bohužel firma začala potýkat s ekonomickými problémy. Naštěstí před pár lety podnikatel Richard Hrbáč společně s týmem lidí, který vede Radek Jelínek, si byli vědomi důležitosti a hodnoty této stavebnice a společnost Merkur zachránili.

Merkur drží krok s dobou

Dnes se společnost rozvíjí, investuje do rozvoje výroby a nových stavebnic, které navazují na současné trendy. Umožňují dětem nejen skládat jednoduché modely, ale dále s nimi pracovat, dávat jim život nejdříve pomocí zakomponování mechanických prvků, následně rozpohybováním pomocí elektromotoru až po vyspělou práci s nástroji automatizace a robotiky, včetně programování, které jsou dnes do stavebnice zakomponovány. Má tak přínos pro vzdělávání i budoucí výzkum.

Čtěte také:  Nejlepší LEGO stavebnice, ze kterých přechází zrak

„V současné době společnost Merkur spolupracuje s řadou technických univerzit. Merkur tak není jen hračkou pro malé děti, ale opravdový nástroj, který umožňuje rozvinout skutečné technické dovednosti, zručnost, analytické myšlení,  programování a v podstatě je může dovést až do úspěšného vědeckého života,“ říká Richard Hrbáč, majitel společnosti Merkur Toys.

Merkur chce spustit edukační portál, aktivní je i na sociálních sítích

Podpořit Merkur můžete nyní i v rámci kampaně na Hit Hit, která bude spuštěna 20. května. Jedním z cílů je spustit edukační portál, který propojí digitální svět se stavebnicí Merkur. Portál bude zaměřený na výuku robotiky, obsahuje mechanické i technické principy, včetně návodů, a je určený pro běžné stavitele i profesionály (zejména učitele).

Merkur také začal být aktivní na sociálních sítích. Facebook patří přednostně fanouškům, kteří si Merkur pamatují z jejich raných let a je pro ně stále srdcovou záležitostí. Instagram na druhou stranu nabízí prostor pro šíření inspirace. Třetím komunikačním kanálem je Tik Tok, kde prostřednictvím krátkých interaktivních videí mohu diváci nahlédnout do světa Merkur Toys z jiné perspektivy.

Jednou z dalších novinek ve světě stavebnice Merkur je možnost vytvořit si vlastního avatara a projít si nejoblíbenější stavebnice Merkur v prostředí Metaverse, anebo si navrhnout a postavit stavebnici v prostředí virtuální reality.


Napsat komentář

Your email address will not be published.

Předchozí článek

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost připravuje nový zákon o kybernetické bezpečnosti. Dotkne se především velkých firem

Další článek

Elon Musk chce síť X co nejvíce přiblížit čínské aplikaci WeChat

Další čtení